800.000 euro banatu ditugu

2021/03/2

Elkartasun Ikastolek 800.000 euro banatu dituzte ikastolen hamar proiekturi laguntzeko.

Elkartasun Ikastolak Europar Kooperatiba Elkartearen Batzar Nagusiak  ebatzi ditu 2021 urterako diru-laguntzak. Hamahiru eskakizun egin ziren guztira, eta horietako hamarrek egin dute aurrera. Guztira, 802.324 euro banatu dituzte hamar eskari horien artean.

Pandemiak eragina izan du Batzar Nagusiaren antolaketan, iragan azaroan egin behar baitzen, baina orduko egoerak gaur arte atzeraraztea behartu zuen. Pandemia, dena dela, ez da aitzakia izan Euskal Herriko ikastolen ordezkariak Ficobara ez hurreratzeko, eta aretoan erabilgarri ziren aulki guztiak bete dira.

Eskari guztiak aurkeztu eta aztertu ostean, Artezkaritza Kontseiluaren proposamenak bozkatu dira, eta hauxe izan da Batzar Nagusiak onartu duen diru-laguntzen banaketa:

ELKARTASUN IKASTOLAK 2021

Onartutako diru-laguntzak

IKASTOLAHERRIALAGUNTZA
Estitxu Robles kolegioaBaiona100.000 euro
Ikastolen EtxeaKanbo46.272 euro
SeaskaIpar Euskal Herria100.000 euro
Argia ikastolaTutera73.000 euro
Ibaialde ikastolaLodosa100.000 euro
Labiaga ikastolaBera60.000 euro
Bastida ikastolaBastida80.000 euro
Argantzun ikastolaSagastieta12.500 euro
Harrobia ikastolaBilbo162.552 euro
Uzturpe ikastolaIbarra50.000 euro
784.324 euro
Auditoria gastua18.000 euro
GUZTIRA 2021802.324 euro
EKARPENAK 2021851.314 euro

Ikastolek 851.314 euro jarri dituzte ekitaldi honetan, eta horietatik 50.000 euro inguru gorde dira, urtean zehar izan daitezkeen beharrei erantzuteko.

2012an sortua

Balioan jarri nahi dugu elkartasun ahalegin honek daukan neurri izugarria. Izan ere, 2012ko azaroan Elkartasun Ikastolak Europar Kooperatiba Elkartea sortu zenetik, ikastola guztien ekarpenari esker 7.075.334 euro banatu dira beharra zuten ikastolei lagundu eta inbertsio berriak sustatzeko. Eta denboran atzerago joango bagina, 1992 urtetik indarrean dagoen ikastolen Elkartasun Kutxak 18 milioi eurotik gora banatu ditu guztira.

Bi europar kooperatibatan batzen gara ikastolak; Ikastolen Elkartea eta Elkartasun Ikastolak. Ikastola guztiak gara bazkide bietan. Lehenak elkarlana irudikatzen badu, bigarrenak, izenean bertan dioen bezala, elkartasuna du ardatz.

Ikastola bakoitzak dituen ikasle kopuruaren arabera urtero egindako ekarpenetik elikatzen da Elkartasun Kutxa, eta urtero banatzen da diru hori premia handiena duten ikastolen artean, ekarpen edo mailegu gisa. Azken urteotan, urtero 800.000 euro inguru banatu dira.

Bere xede nagusia ikastolen bideragarritasuna bermatzea izanik, Elkartasun Kutxak helburu zehatz hauek ditu:

֍ Ikastola berriak sortzen laguntzea.

֍ Dagoeneko sortuta dauden ikastoletan, aktibitate estrategiko berriak abian jarri eta garatzen laguntzea.

֍ Inbertsio estrategiko berriei aurre egiten laguntzea.

֍ Tokian tokiko ikastola eta eremuetan, Ikastola Taldearentzat estrategikoak diren lerro berriak sortzen laguntzea.

Taldearen laguntza behar duten ikastolentzat ikasturte amaieran irekitzen da eskaera egiteko deialdia, eta hurrengoaren hasierara bitartean jasotzen dira eskariok.

Batzorde Tekniko batek aztertzen ditu Elkartasun Kutxaren laguntza behar duten ikastolen eskariak. Talde hau Ikastolen Elkarteko eta ikastoletako adituek osatzen dute. Hauek txosten bat egiten dute, eta Balorazio Batzordera igortzen. Balorazio Batzordea Ikastolen Elkarteko Artezkaritza Kontseiluko eta zuzendaritzako kideez osatuta dago, eta txostena aztertu eta Artezkaritza Kontseilura eramaten dute behin-behineko proposamena. Artezkaritza

Kontseiluak txostena aztertu eta oniritzia eman ostean, Elkartasun Ikastolen Batzar Nagusian bozkatuko dira urte horretako proposamenak.